Denna artikel erbjuder dig en lösning om du får problem när du laddar upp din produkt efter att ha klickat på beställningsknappen.
Om du har problem när du redan är i kundvagnen, se Problem under utcheckningsprocessen
Felmeddelanden som indikerar ett uppladdningsproblem:
- "Bad Gateway (eclHTTPerror)"
- "Failed to upload product: HTTP/1.0 502 Bad Gateway"
Alla produkter
När du har problem med att ladda upp en produkt som du skapade online har detta troligtvis samband med din internetanslutning eller din webbläsare. Vi ber dig prova följande lösningar en efter en.
1. Kontrollera din internetanslutning och använd en kabel om möjligt.
2. Försök använda inkognitoläget eller privat läge.
3. Vi ber dig försöka placera beställningen i en annan webbläsare (vi rekommenderar Google Chrome som en webbläsare eftersom vi av erfarenhet vet att den här webbläsaren fungerar bäst med vår webbplats).
4. Rensa dina webbläsarkakor. Inte säker på hur? Se hur jag kan tillåta eller ta bort cookies.
5. Det kan också hjälpa till att logga ut och logga in igen längst upp till höger på skärmen. Spara ditt projekt först.
Väggdekorationer
Vänligen kontrollera storleken på din/dina bild/bilder. Om bilden möter dessa krav, prova beställa genom Google Chrome och en nätverkskabel. Att ladda upp bilder som är större än 4MB är inte möjligt genom Internet Explorer.
Max. storlek: 128 MB per produkt (samtliga foton).
Max. pixels: 11500 x 11500 pixels.
Om din/dina bild/bilder möter dessa krav, föreslår vi att öppna bilden I paint (Windows) eller Preview( Mac) eller ett annat bildredigeringsprogram och sparar om bilden som en JPG eller PNG fil.
Vänligen spara bilden med ett annat namn.
Framkalla bilder
Det kan hända att du stöter på problem när du laddar upp bilder för framkallning på vår hemsida. I detta fall kommer du se att förloppsmätaren har fastnat. Tyvärr kan vi inte lösa problemet. För att förekomma detta ber vi dig följa följande steg:
1. Kontrollera din internetanslutning.
2. De flesta uppladdningsproblem inträffar när man använder Internet Explorer.
3. Prova att ladda upp ett mindre antal bilder. Placera dem i kundvagnen och klicka på ”fortsätt handla” för att ladda upp ytterligare bilder. När du har fått in samtliga bilder I kundvagnen kan du slutföra din beställning.
Använder du inte vårt Online verktyg? Hitta samma instruktioner för:
Offline program Windows
Offline program Mac
App (smartphone and surfplatta)