-
App
Om du inte har några sparade projekt i appen, avinstallera appen och installera om den igen.
Observera: Om du tar bort appen kommer du att förlora alla sparade projekt!
Om du har sparat projekt i appen, kontrollera följande:
1. Finns det tillräckligt med lagringsutrymme? Mängden utrymme varierar för varje enhet. Vi ber dig att ta bort data från andra applikationer på din enhet och frigöra ledigt utrymme.
2. Är önskefoto-appen uppdaterad? Se vad som är den senaste versionen av skaparverktyget?
3. Är din telefon uppdaterad? Om inte, uppdatera till den senaste OS-versionen.Fungerar fortfarande inte?
Vi ber dig att fylla i vårt kontaktformulär med följande information:1. Vad är versionen av telefonens operativsystem? Klicka här om du inte vet vilken version du använder.
2. Skicka loggfilerna. Se Var hittar jag loggfilerna i appen (smartphone och surfplatta)?
3. Lägg till en kort beskrivning av problemet, inklusive vilka steg du tog innan problemet uppstod.
4. Bifoga en skärmdump av skaparverktyget som visar att det inte öppnas.Close -
Online programmet
1. Se till att din webbläsare är uppdaterad. För ytterligare instruktioner om hur du uppdaterar din webbläsare, klicka på en av länkarna nedan:
- Firefox
- Google Chrome
- Safari
- Microsoft EdgeObservera: Vi rekommenderar inte att du använder Internet Explorer. Webbläsaren stöds inte längre och även om många webbplatser fungerar bra testar utvecklare i allmänhet inte längre Internet Explorer.
2. Tillåt cookies från tredje part i din webbläsare.
3. Ta bort cookies från din webbläsare.
4. Prova att öppna vårt skaparverktyg i inkognito / privat läge.Fungerar fortfarande inte?
Vi ber dig att fylla i vårt kontaktformulär med följande information:1. Vilken webbläsare (och vilken version) använde du för att skapa albumet? Klicka här om du inte vet vilken webbläsare du använder.
2. Fungerade det tidigare?
3. Har du provat stegen som nämns i denna FAQ?
4. Bifoga en skärmdump av skaparverktyget som visar att det inte öppnas.Close -
Windows
Problem som uppstår vid start av programmet kan bero på problem med uppladdningar eller felaktiga nedladdningar.
1. Se till att du har en stabil internetanslutning. Om möjligt, försök med en kabel istället för wifi.
2. Om det här inte löser problemet kan du prova en fullständig ominstallation av programmet.Vänligen notera: Alla sparade fotoböcker som du har på datorn kommer fortfarande att sparas där även om du gör en ominstallation av programmet.
1. Avinstallera programmet (visa instruktioner för Windows 7 eller Windows 10).
2. Starta om datorn
3. Gå till vår hemsida och ladda ner programmet igen
4. Installera det här på din dator
5. Försök öppna redigeraren igenFungerar fortfarande inte?
Vi ber dig att fylla i vårt kontaktformulär med följande information:1. Vilken version av Windows arbetar du med? Klicka här om du inte vet vilket operativsystem du använder.
2. Vilken version av vårt skaparverktyg arbetar du med?
3. Bifoga alla loggfiler från vår redaktör (Var hittar jag loggfilerna som begärts av er tekniska support?)
4. Vänligen ange kort vilket problem du upplever och vilket felmeddelande du får.Close -
Mac
Problem som uppstår vid start av programmet kan bero på problem med uppladdningar eller felaktiga nedladdningar.
1. Se till att du har en stabil internetanslutning. Om möjligt, försök med en kabel istället för wifi.
2. Om det här inte löser problemet kan du prova en fullständig ominstallation av programmet.Observera: Alla sparade fotoböcker som du har på datorn kommer fortfarande att sparas där även om du gör en ominstallation av programmet.
1. Starta programmet medan du håller in Cmd- och Alt-tangenterna på skrivbordet.
2. Första hjälpen-fönstret öppnas.
3. Välj ‘Återställ delvis’
4. Stäng Första hjälpen-fönstret och prova att starta programmet igen.
5. Om detta inte löste problemet, öppna Första Hjälpen-fönstret och välj ’Återställ helt’
6. Stäng Första Hjälpen-fönstret och försök sedan igen.Fungerar fortfarande inte?
Vi ber dig att fylla i vårt kontaktformulär med följande information:1. Vilken version av Mac OS arbetar du med? Klicka här om du inte vet vilket operativsystem du använder.
2. Vilken version av vårt skaparverktyg arbetar du med?
3. Bifoga följande filer i vårt skaparverktyg (Var hittar jag First Aid-filerna som begärs av er tekniska support?).
- "Systemprofil"
- "Applikationslogg"
4. Vänligen ange kort vilket problem du upplever och vilket felmeddelande du får.Close