-
Windows
När du upplever problem när du installerar eller uppdaterar vår programvara orsakas det främst av din brandvägg eller antivirusinställningar.
Redigera säkerhetsinställingarna:
Lär dig hur du justerar din brandvägg
Läs om hur du justerar ditt antivirusprogramOm det inte fungerar, avmarkera "Bara Microsoft Store".
Du kan hitta det här alternativet genom att gå till "Inställningar" ▸ Appar ▸Appar och funktioner efter uppgradering till Creators Update. Under "Välj varifrån du vill hämta appar"
Close -
Mac
Flera orsaker kan orsaka problem vid installation eller uppdatering av vår programvara. Detta kan bero på din brandvägg eller antivirusinställningar, behörigheter som är kopplade till din dator (om du inte använder en dator för privat bruk, kontrollera dina behörigheter) eller om OS är föråldrad och kan inte köra den senaste versionen av vår programvara. Kontrollera den senaste versionen av skaparverktyget för önskefoto för att säkerställa att detta inte är orsaken till problemet.
Redigera säkerhetsinställingarna:
För att uppdatera vårt skaparverktygsprogram på din Mac måste du ange lösenordet som du använder för att logga in på din Mac-dator för att tillåta installationen av uppdateringen.
Om det inte fungerar kan du kontrollera följande inställningar:
1. Klicka på apple-ikonen längst upp till vänster på skärmen.
2. Välj "Systeminställningar" ▸ "Säkerhet och sekretess" menu "Allmänt" -meny.
3. Markera kryssrutan "Tillåt att appar laddas ned från"Lär dig hur du justerar din brandvägg
Läs om hur du justerar ditt antivirusprogramClose