Denna artikel erbjuder lösningar om du skulle få problem när du laddar upp din produkt efter att ha klickat på beställningsknappen. Om du redan befinner dig i kundvagnen, vänligen läs problem under kassan.
Felmeddelanden som anger ett uppladdningsproblem::
- "Socket error"
- "Bad Gateway (eclHTTPerror)"
- "Failed to upload product: HTTP/1.0 502 Bad Gateway"
- "Redirect (Can't connect to browser)"
När du får problem när du laddar upp din beställning kan detta ha flera orsaker. Vi ber dig att prova följande lösningar en efter en.
1. Kontrollera din internetanslutning och anslut till en nätverkskabel om det är möjligt.
2. Kontrollera om du har ställt in en standardwebbläsare. Vi rekommenderar att du använder Google Chrome.
3. För att kunna beställa något från önskefoto måste du ge fotobokprogramvaran tillgång till internet. De flesta problem med uppladdningen orsakas av Windows-brandvägg. Vi ber dig att följa stegen nedan för att justera dina brandväggsinställningar:
Läs om hur du redigerar dina Windows-brandväggsinställningars
Vänligen notera: Observera att om du använder Kaspersky, Norton Symantec-antivirus eller något annat antivirusprogram, måste du inaktivera det också (för Norton antivirus inaktiverar även “Web access protection”).
Vi rekommenderar dessutom att du tillfälligt kopplar bort en “proxyserver” om du har en. Det kan också hjälpa till att ha en webbläsare som standard. Vi rekommenderar Google Chrome.
4. Om du har möjligheten att ladda upp dina bilder från en annan dator så rekommenderar vi att testa detta först.
Hur för jag över mina fotoboksprojekt till en annan dator?
Har du fortfarande problem?
Vi ber dig att fylla i vårt kontaktformulär med följande information:
1. Vilken version av windows har du? Klicka här om du inte vet vilket operativsystem du använder.
2. Vilken version av vårt verktyg använder du?
3. Bifoga alla log filer från vårt verktyg (Var hittar jag loggfilerna som begärts av er tekniska support?)
4. Vänligen förklara kort vilket problem du upplever och vilket eror meddelande du har fått.
5. Nämn att du redan har provat stegen från vår FAQ.
Använder du inte vårt Windows-verktyg? Hitta samma instruktioner för:
Offline program Mac
Onlineverktyget
App (smartphone and surfplatta)